Badania ilościowe i jakościowe

2019-04-19

Badania ilościowe i jakościowe


Jak dobrze wszyscy wiemy, wielkie korporacje i firmy wypuszczają każdego roku miliony produktów, w które inwestuję miliardy dolarów. Jest to naprawdę wielka ilość. Co pozwala im oszacować, czy dany produkt się przyjmie? Skąd mają pewność, że dana strategia zadziała? Od tego są właśnie badania marketingowe, które mają na celu dostarczenie najróżniejszych i najdokładniejszych informacji o produkcie, rynku lub konsumentach. Jednym z podziałów badań jest podział na ilościowe oraz jakościowe.


Ilość


Badania ilościowe i jakościowe http://www.ideacc.pl/oferta/szczegoly/obsluga-klienta dopełniają się i dają najlepszy obraz dla firm. Badania ilościowe odpowiadają na pytanie “ile?”. Są one przeprowadzane na większej ilości osób (200 - 1000 osób), a ich dane są sztywne i niezmienne. Interpretacje jest równie sztywna jak dane i obiektywna, ponieważ opiera się na czystej statystyce. Dzięki nim dostajemy dokładne liczby, które przedstawiają nam prawdziwy obraz sytuacji na rynku. Są ważnym czynnikiem podczas wyboru strategii sprzedaży lub reklamy.

Zalety:

·        określenie udziału rynkowego,

·        określenie wielkości popytu na dany produkt lub usługę,

·        określenie tego, jak często określone zjawisko występuje w danej zbiorowości.


Jakość


Tak jak mówiliśmy wcześniej: badania ilościowe i jakościowe dopełniają się. Jakościowa część skupia się na motywach konsumentów, poznać przyczyny niektórych niezrozumiałych zachowań. Tutaj nie interesują nas liczby, dzięki czemu interpretacja jest luźniejsza i subiektywna. Działamy również z mniejszą grupą badanych (20 - 50 osób) i staramy się ich dogłębnie zrozumieć. Badania jakościowe odpowiadają na pytania: “co?”, “gdzie?”, “jak?”, “dlaczego?”. Dzięki nim lepiej rozumiemy konsumentów, ich potrzeby, motywy oraz zachowania.

Badania te pozwalają:

·        rozpoznać nowy rynek,

·        wykryć przekonania i motywacje klientów,

·        dokonać wstępnego badania rynku lub koncepcji przed przystąpieniem do badania ilościowego,

·        uzyskać szersze spojrzenie oraz lepiej zrozumieć badane zjawisko,

·        pobudzić kreatywność uczestników do rozwoju koncepcji produktu lub reklamy.


Przykład


Jak najlepiej zrozumieć czym różnią się badania ilościowe i jakościowe? Wyobraźmy sobie firmę, która nazywa się “XYZ”. Właśnie wypuściła nowy produkt na rynek. Dzięki badaniom ilościowym dowiadujemy się ile sztuk produktu zostało sprzedanych i jak konsumenci oceniają dany produkt. Dzięki badaniom ilościowym możemy dowiedzieć się co kierowało ludźmi przy zakupie tego produktu i co zdecydowało, że akurat ten produkt został przez nich wybrany.

Podsumowując, badania ilościowe i jakościowe są nieodłączną częścią działań marketingowych wielkich firm i korporacji. Dzięki nim producenci wiedzą jak działać i czego nie powinno się robić. Co jest złe, a co dobre. Co działa, a co nie.

Obejrzyj nasze video

@ Copyright 2018